Treballar durant tres o més cursos, seguint els passos i veient com es pot ajudar a estructurar i ordenar el que hi ha en aquell caparró (que és molt més del que sembla), anar observant con gaudeix amb la comunicació, amb que el món l’entengui i ell comprengui el món, intercanviar imatges i donar estructura a aquells trossets de paper, saber que vol, necessita... i un dia, apareix la veu, l’articulació d’aquella paraula, la frase demanant que vol unes tisores i pega per treballar, que té més gana i vol que li donis pa, que té ganes de jugar i que li facis pessigolles... pell de gallina i emoció extrema... no saps si has de cridar d’alegria o contenir-te per no trencar aquella màgia... això és brutal, un progrés a pas de tortuga, de formiga o de dinosaure segons l’infant... però un pas de petit gegant! Això són els PECS.
Els PECS és un sistema de comunicació per intercanvi d’imatges.
Els PECS es poden utilitzar tant com a sistema alternatiu com
augmentatiu de comunicació, ja que no inhibeix el desenvolupament de la
comunicació oral.
Amb el sistema de PECS ensenyem als infants “com” comunicar-se i que
aprenguin a iniciar-se en els contactes socials. Amb el seu us i aprenentatge
els nens aprenen a transmetre missatges específics amb diferents estructures.
El sistema PECS està format per 6 fases. És necessari seguir els
passos del sistema correctament i per això, des de l’escola, els logopedes i
mestres, acompanyem i assessorem als pares, mares i tutors/es a través de tot
el procés.
Un procés màgic amb uns resultats ben reals!
A l’escola, ja sabeu que tenim una fada madrina (l’Espe) i un mag (en
Carlos) els nostres súper logopedes, que en el seu departament de comunicació i
llenguatge, amb les sessions diàries amb els alumnes, estan fent realitat un
munt d’objectius de comunicació!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada