Les i els alumnes de 2ns, durant aquestes setmanes hem fet tallers de Nadal. Hem elaborat postals, un porta espelmes, decoració i diferents treballs manuals que estan per tota l'escola.
US DESITGEM MOLT BON NADAL
Les i els alumnes de 2ns, durant aquestes setmanes hem fet tallers de Nadal. Hem elaborat postals, un porta espelmes, decoració i diferents treballs manuals que estan per tota l'escola.
US DESITGEM MOLT BON NADAL
SEGUIM AMB EL BLAU, entre els alumnes de primer i de segon tenim
un projecte “LES DISTÀNCIES ENS APROPEN”. Volem representar el llarg camí que
han de recorre les persones que necessiten migrar cap a Europa des de l’Àfrica.
Els nostres companys de segon van fer el mapa d’Àfrica i nosaltres hem fet el mapa d’Europa.
EL MAR: Només són 15 km de mar el que separen
els dos continents però per les persones que viatgen en les pasteres
representen molts perills.
Representem alguns dels perills i emocions pels
que passen els emigrants que intenten venir amb pastera.
Els alumnes de 4t us volem desitjar unes bones festes i un feliç any nou!!🎄
Escrit pels alumnes de 4t
A les Jornades Lingüístiques, superem les proves de: el puzzle de paraules, la recerca al diccionari, el "No Panic", la "piràmide de paraules" i "l'endevina".
Treballem en equip i ens superem a cada Jornada.
Ens ho passem molt bé!!!.
Segon A.
Aquest matí, al pati petit de l'escola ens hem trobat una sorpresa!
Tots els
alumnes hem entrat en un bosc encantat, nadalenc i ple de màgia! Els CaçaTions
ens han vingut a visitar i demanar que entre tots i totes busquessim els Tions
que, aquests dies, haurem de cuidar i alimentar i que de ben segur quan els
piquem, regals per tota l'escola ens portaran!
Entre fades,
follets,nans i avets els hem buscat, trobat i ara calentons dins l'escola
estaran per a que els petits de l'escola els puguin cuidar!
Tot això ha
estat fet i pensat pels més grans, els i les alumnes de 4t de secundària,
que porten setmanes treballant, creant i pintant els decorats i elements
d'aquest màgic bosc. Un aprenentatge globalitzat i competencial on han hagut de
mesurar l'espai, buscar els materials, pensar com col.locarien els diferents
elements, escollint els colors, aplicant tècniques diferents de pintura,
escultura... un treball grupal amb un resultat increïble amb l'objectiu de fer
més màgics aquests dies per a tota l'escola! Tant els infants, com els i les
mestres, les famílies hem pogut gaudir d'aquest esforç i dedicació que hi han
posat!
Els
personatges Nadalencs d'aquest curs, els CaçaTions també han estat interpretats
per alumnes de 4t, en Zac i la Shaila, que ho han fet molt bé!
Moltes gràcies companys i companyes!
Dia de la Discapacitat
Als alumnes de cicle mitjà i superior els ha encantat la SETMANA DE LA MÚSICA! Voleu saber quines activitats hem fet? doncs ara us les expliquem:
1. CONSTRUÏM EL NOSTRE INSTRUMENT. Amb tubs de cartró, pintats i decorats de colors hem fabricat el nostre instrument particular que ens ajudarà a portar el ritme de les cançons.
2. ACTUACIÓ DEL POL I EL PEPO. El Pol és el nostre monitor de migdia i va venir acompanyat del seu pare, el Pepo, que tocava a l'orquestra Maravella. El seu avi era l'entranyable José Guardiola, segur que alguns pares el coneixeu. Amb cançons modernes i de ballaruca vam passar la tarda ballant i cantant de valent!
3. ACTUACIÓ DE LA MERXE. Amb instruments que no coneixíem i sons de l'Índia, la Merxe ens va descobrir cançons i històries d'un altre continent.
4. ACTUACIÓ D'EN DENIS. Un any més, el pare de l'Allison, ha vingut a fer un concert amb un repertori de cançons molt divertides. Nosaltres hem compartit amb ell la cançó d'Eram sam sam i l'Elefant.
Aquest mes de novembre, les aules de les Cuques i els Dragolins hem estat treballant a fons el projecte BLAU (projecte que fem totes les escoles de la FEP) a través de la maleta pedagògica amb l'activitat: JO SÍ SALUDO A TOTHOM (Justícia Global).
Vam adaptar l'activitat a les característiques que tenim i ens ha quedat un treball molt xulo! Aquesta activitat ens va semblar molt interessant per a treballar les habilitats comunicatives i socials, reflexionar-hi i posar-ho en pràctica per a fer d'aquest aprenentatge un aprenentage profund, una experiència vivencial, funcional i sentir-nos part del canvi cap a un món nou. L'esperança és irrenunciable!!
L'activitat la vam dividir en tres parts: Reflexió, activitat plàstica i sortida( acció pràctica)
Reflexió.
A la pissarra magnètica, enganxem
els pictogrames de les emocions, maneres de saludar-nos, etc. I els infants van
escollint amb les que es senten més còmodes.
Els observem, fem jocs de
rol-playing, un memori i d’altres propostes per a que la comprensió dels
pictogrames presentats i escollits sigui el màxim real i vivencial.
Activitat plàstica.
Després, a l’espai EMOCIONART, on treballem les emocions a través de l’expressió artística, acabem de fer-nos nostres els pictogrames escollits retallant i classificant-los. Els pictogrames són els següents:
Aquí, tenint en compte els suports que hauríem de demanar per a poder
sortit tots/es al carrer amb seguretat, vam decidir fer la tasca 3 per l’escola
i anar repartint els pictogrames que hem preparat i ens ajudaran a mantenir
contacte visual, somriure, saludar amb educació i repartir missatges positius.
L’avaluació de l’activitat és molt
positiva. Treballar la comunicació, les habilitats socials, el anar a buscar
gent i veure que el que donem es rep amb amor i es torna en un somriure, una
cara de felicitat i per tant, un feedback positiu que ens ensenya que val la
pena acostar-nos als altres, ser amables i crear una comunitat d’aprenentatge
afectuós i de confiança.
SETMANA DE LA MÚSICA