Pàgines
Pàgines
dimecres, 22 de desembre del 2021
SEGONS US DESITGEM BONES FESTES
dimarts, 21 de desembre del 2021
CHILLOUT DE SEGONS
A Segons hem aconseguit el nostre repte: Crear un espai Chillout de relaxació!!!!!
No ha estat un Projecte gens fàcil però amb molt d'esforç, treball i il·lusió ho hem aconseguit!!
Primer vam pensar què volíem posar i a on.
Vam fer una llista del què volíem.
Vam aconseguir alguns materials com palès. i vam fer un llistat d'altres que havíem de comprar.
Per demanar els materials vam mirar un catàleg online d'una botiga, vam fer la comanda i vam fer els nostres càlculs per saber quant ens gastaríem.
Després vam polir, barnissar i muntat les fustes dels palès.
També vam enguixar la paret de l'espai i la vam pintar de verd claret.
Al final, vam col·locar: la catifa, la llumeta, els emmagatzematges, els futons blaus i els coixins roses. Fins i tot, una fada estimada que tenim per aquí, ens ha portat una manteta blava ben suau. Moltes gràcies!
Ens ha quedat moooolt bonic i a més és súper còmode!!!!!!
Si algun dia passeu pel nostre passadís us convidem a estar una estoneta al nostre Chillout.
Esteu convidats i convidades!!!!
Marc i Unai de 2nA.
divendres, 17 de desembre del 2021
4T PARTICIPEM EN EL PATGE CARBONER!
Aquesta setmana hem gaudit de la celebració del Patge Carboner!
dimecres, 15 de desembre del 2021
AIXÍ TREBALLEM LA MÚSICA A SEGONS.
Durant aquest curs estem aprenent diferents estils musicals. De moment ja hem treballat el Flamenc, el Reggae i Jazz.
Hem investigat l'oringen de cada estil i la seva història.
Hem escoltat a diferents artistes referents de cada estil. No tots havíem escoltat aquests estils musicals. Per a alguns ha estat la primera vegada que escoltaven Jazz o Reggae.
També hem treballat la música llatina perquè és el projecte que treballem a classe de medi.
I per Santa Cecília (patrona de la música) vam fer un munt d'activitats musicals, fins i tot alguns es van atrevir a "rapear". Va ser molt divertit!!!!
2nB.
dilluns, 13 de desembre del 2021
EXPERIMENTACIÓ AMB LA LLUM a les aules del MÀGIC d’OZ per celebrar Santa Llúcia
Avui 13 desembre és Santa Llúcia! El dia de la llum! I a l’espai digital, treballem amb les pissarres lluminoses! Experimentació amb la llum i la tecnologia!
Les llums fan que el
que està escrit i dibuixat en la superfície brilli, per la qual cosa poden
observar com s’il·luminen de diferents colors. Es tracta d'una forma
interactiva de fomentar l'escriptura i la creativitat. Els resultats de les
seves produccions són espectaculars! I als alumnes els encanta!!
divendres, 10 de desembre del 2021
ELS QUADRES PLÀSTICS DE 3RS I 4T
Escrit pels alumnes de 4t
dijous, 9 de desembre del 2021
FEM GRUES DE PAPER PER LA MARATÓ!
Els de primer volem col·laborar com cada any a la Marató de TV3.
Ho farem fent origamis de paper. Gràcies a la Fundació MGC per cada grua que fem donaran 1 € per la Marató!
Ens voleu ajudar?
TENIM FINS EL DIA 10 DE DESEMBRE!!!
NUN ART
QUÈ SÓN ELS PECS?
Treballar durant tres o més cursos, seguint els passos i veient com es pot ajudar a estructurar i ordenar el que hi ha en aquell caparró (que és molt més del que sembla), anar observant con gaudeix amb la comunicació, amb que el món l’entengui i ell comprengui el món, intercanviar imatges i donar estructura a aquells trossets de paper, saber que vol, necessita... i un dia, apareix la veu, l’articulació d’aquella paraula, la frase demanant que vol unes tisores i pega per treballar, que té més gana i vol que li donis pa, que té ganes de jugar i que li facis pessigolles... pell de gallina i emoció extrema... no saps si has de cridar d’alegria o contenir-te per no trencar aquella màgia... això és brutal, un progrés a pas de tortuga, de formiga o de dinosaure segons l’infant... però un pas de petit gegant! Això són els PECS.
Els PECS és un sistema de comunicació per intercanvi d’imatges.
Els PECS es poden utilitzar tant com a sistema alternatiu com
augmentatiu de comunicació, ja que no inhibeix el desenvolupament de la
comunicació oral.
Amb el sistema de PECS ensenyem als infants “com” comunicar-se i que
aprenguin a iniciar-se en els contactes socials. Amb el seu us i aprenentatge
els nens aprenen a transmetre missatges específics amb diferents estructures.
El sistema PECS està format per 6 fases. És necessari seguir els
passos del sistema correctament i per això, des de l’escola, els logopedes i
mestres, acompanyem i assessorem als pares, mares i tutors/es a través de tot
el procés.
Un procés màgic amb uns resultats ben reals!
A l’escola, ja sabeu que tenim una fada madrina (l’Espe) i un mag (en
Carlos) els nostres súper logopedes, que en el seu departament de comunicació i
llenguatge, amb les sessions diàries amb els alumnes, estan fent realitat un
munt d’objectius de comunicació!
divendres, 3 de desembre del 2021
UN DIA D'EDUCACIÓ VIÀRIA
Aquest dimecres els alumnes de 3rs i 4t de secundària vam anar a Montjuïc per fer una activitat en el Parc Infantil de Trànsit, els Agents de la Guàrdia Urbana de Barcelona ens van mostrar les senyals de trànsit que trobem pel carrer i vàrem aprendre que signifiquen, encara que algunes ja les coneixíem!
L'HORT DE L'ESCOLA
Al terrat de l'escola hi tenim un hortet que cuiden els nens i nenes de primària i els nois i noies de 1r de secundària.
Fem moltes feines de manteniment com treure males herbes, escombrar, organitzar els testos o mantenir l'armari en bones condicions. Fem feines pròpiament de l'hort com fer planter, trasplantar, regar o mantenir la compostadora. I aquest curs també estem fent el Diari de l'Hort per fer el seguiment de les tasques realitzades i les pendents.
Els dies que plou fem alguna feina a classe per recordar com és el creixement d'una planta o llegim un conte que tingui a veure amb l'hort.Abans de nadal esperem fer la primera collita!!
dimecres, 1 de desembre del 2021
A L'ESCOLA ESTEM PEL #STOP BULLYNG!
Al nostre cole donem molta importància als valors humans i als sentments.
No volem que ningú es senti malament i tot@s som un grup.
Ens agrada que tothom es senti content dins del cole i que tingui els seus amics i amigues.
Tots i totes som iguals, volem sentir-nos estimats i importans. Per això hem iniciat aquesta campanya de STOP BUGGYNG.
Hem posat missatges a diferents espais de l´escola per recordar a tothom que som un equip i no deixem a ningú fora. Respectem la forma de vestir, de pensar, de fer, etc.. de cadascú.
VISCA L'AMISTAT!!!
2nB
SESSIONS DE CINE FÒRUM
A segons veiem dos pelis cada trimestre.
Una peli és per treballar els Valors, i l'altre per treballar coses d'Escoles més Sostenibles.
A Valors treballem la nostra identitat, reconèixer les nostres emocions, saber tenir criteri i opinió, ser bones persones, etc. I a Escoles més Sostenibles pensem en totes les coses que podem fer per cuidar el planeta Terra.
A cada sessió de cine fòrum primer veiem la pel.lícula i desprès fem un debat i un treball a classe.
Ens agraden molt aquestes sessions. Som uns cinèfils!!
2nB
QUE COMENCI LA MÀGIA! Les aules del MÀGIC D’OZ INAUGUREM EL CALENDARI D’ADVENT ADDITIU!
Aquest curs, les mestres de les aules del Màgic d’Oz hem buscat una alternativa al calendari d’advent. Una alternativa que fomenta la companyonia, la cohesió de grup i l’alegria, substituint la xocolatina per una activitat lúdica realitzada col·lectivament i substituint el descobrir o rebre alguna cosa per el donar i compartir nosaltres un moment especial del dia.
Tenint en compte que aquest és un calendari de "compte enrere" per a
preparar-se pel Nadal, hem pensat
que també podria servir-nos per treballar algunes competències bàsiques.
El dia 1 de desembre en arribar a la classe, els infants s’han trobat una corda on hi pengen 24 pinces de roba amb el número de dia, no hi ha res penjat (només una caseta de gingebre per als dies que estem a casa). A més de treballar l’espera, el goig de la sorpresa, el respecte vers els altres i la cohesió de grup; també s’incidirà en alguns objectius dels diferents llenguatges. Expliquem que el calendari d’advent ajudarà a saber els dies que falten per arribar el tió, els tallers de Nadal, les vacances... Com qualsevol calendari té els números que identifiquen el dia del mes que utilitzem en posar la data. Cada dia, al ser un calendari additiu, penjarem quelcom significatiu pel grup i així treballarem també el donar i no només el rebre: Desitjos de grup, Pensaments per les persones que estimem, Dibuixos d’aquell dia, La recepta del massapà de Nadal, La Nadala que cantarem aquell dia en concret, O senzillament coses del nostre dia: una joguina amb la que hem jugat junts, una foto que ens agrada mirar...
Cada dia, comptarem els dies que han passat, els que
falten... i el resultat serà un calendari ple de moments significatius pels
infants, moments que ens apropen als valors del Nadal.
Us anirem informant de com va quedant el nostre
calendari d’Advent additiu!
Que comenci la màgia!!