Pàgines

Pàgines

dilluns, 29 d’abril del 2019

FESTA MARE DE DÉU DE MONTSERRAT 2019


Aquest dissabte va ser el dia de la Mare de Déu de Montserrat i com que és la nostra patrona, divendres 26, vam fer una de les festes més grans de la nostra Escola!

I en què va consistir la gran festa?, doncs al matí a primera hora vam pujar a l'església per fer l'ofrena floral, cantar amb la coral i llegir unes pregàries.
Tot just després vam tornar a l’Escola on ens esperaven els nostres amics i amigues de l’Escola Sagrera per fer la xocolatada. La xocolata i les ensaïmades estaven per llepar-se els dits!!

Desprès cadascú va anar a l’activitat que més el va motivar… bàsquet, futbol, cantar, ballar o disfressar-se al xiquiparc.

La segona part del dia va ser tan especial que serà difícil d’oblidar i es que vam presentar al nostre gegantó, el Peça! Si el voleu conèixer, sortirà per la festa major del barri i el podrà veure tothom. 

No podem oblidar la iniciativa que van tenir les professores de segon i els i les seves alumnes que ens van portar a l'Escola la campanya de donació de sang. Els felicitem a tots pel gran esforç i la solidaritat, la veritat és que va estar genial viure això a l'Escola. Aprofitem també per agrair a tothom que es va oferir a donar.

I per acabar donar les gràcies a totes i tots els que heu participat i heu fet possible aquesta festa!!, Escola Sagrera, mestres i alumnes!!

Us deixem unes quantes fotos de tot el que va passar.






                                                                       EL PEÇA!!



dijous, 11 d’abril del 2019

LES MONES DE PASQUA

Avui hem celebrat al col.le el dia de la Mona de Pasqua, així demà marxarem de vacances de Setmana Santa amb un bon sabor de boca!

Al matí les hem fet entre tots i totes i les hem decorat amb motius molt variats... hem fet mones relacionades amb el lema de l'escola d'aquest curs, també hem fet mones de projectes que estem treballant a classe, mones que conviden a cuidar el planeta, mones d'escultures de Barcelona i un munt de coses més.

Per decorar les mones usem infinitat de coses com per exemple xocolata, nata, melmelada, lacasitos, llaminadures, etc, etc. Fins que tenen una pinta per a llepar-se els dits! i és el que hem fet a la tarda.

A les tres i poc ens hem reunit tots i totes a l'assamblea perquè la Laia presentés les mones amb les diferents classes que les han fet i per escoltar unes quantes cançons de la coral.

Avui ens anem cap a casa berenats!!

Us deixem unes quantes fotos.









dimecres, 10 d’abril del 2019

Campanya Solidària Donació de Sang

Aquest curs, per primera vegada, els alumnes de 2n d'ESO hem col.laborat amb el Banc de Sang i Teixits de Catalunya.
L'autobús que recull les donacions de sang estarà  a la nostra escola

Divendres 26 d'abril de 10 a 14h. 



Recordeu que per venir a donar sang cal que tingueu entre 18 i 70 anys i peseu més de 50 kg.
Us hi esperem!!!

divendres, 5 d’abril del 2019

Crèdit de Síntesi 2ns

NO SÓN ELS RESIDUS, ETS TU

El primer dia vam començar el crèdit amb el taller "QUINA TELA", on vam parlar dels mercats
d'intercanvi i ens vam  confeccionar un embolcall sostenible per l'entrepà.






El segon dia havíem d'anar a Vallvidrera a caminar per veure la flora i la fauna però va ploure, així que vam veure uns vídeos sobre el medi ambient i vam fer una webquest sobre ONG's que treballen l'ecologia.


 

El tercer dia vam participar en el taller "Seguint la pista de l'orgànic".
Ens va agradar molt olorar diferents tipus de compost!

COM VIVIM? CONVIVINT


"COM VIVIM? CONVIVINT" : és un projecte educatiu de pau i sostenibilitat organitzat per la

fundació Akwaba. Lluita per una escola i un món sostenible i amb cultura de pau, es una

campanya d’educació per la justícia global.

El projecte està dividit en 6 mòduls dels quals nosaltres realitzarem 5:

  • Mòdul 1: Relació entre cultura de pau i sostenibilitat global.
  • Mòdul 2: Escape system: comprendre les interferències del món global.
  • Mòdul 3: Les meves emocions en mirar el món.
  • Mòdul 4: Les nostres emocions en les relacions amb els altres. Capoeira.
  • Mòdul 5: Com vivim al centre educatiu.
Per finalitzar realitzarem espais de reflexió on entre d’altres activitats, es realitzaran
dinàmiques a través del joc.

És un projecte en el que l'alumne és el/la màxim/a protagonista pensant i prenent
consciència de la societat que ens envolta en els diferents aspectes socio-emocionals.
Els nostres alumnes estan aprofitant les sessions i estan traient conclusions molt
funcionals per el seu futur i per el de tots.



La dona musa inspiradora en l'art.

Aquest es el nom del Crèdit de Síntesi de 1r d'ESO que vam fer els dies 27-28-29 de març.

1r. dia: Els nois i noies de primer vam anar al parc Joan Miró per veure i dibuixar  l'escultura de  "La dona i l'ocell". Ens ho vam passar bé i vam parlar de surrealisme. Per la tarda vam reproduir l'escultura.



2n. dia: El monitor Víctor ens va fer el taller sobre " Les muses ". Vam pensar en una dona important per nosaltres i la vam dibuixar .


3r. dia: Vam conèixer la  vida de la pintora Frida Kahlo  i vam pintar un retrat seu . Ens va quedar xulíssim !!



Escrit per: Gerard Salat (1rA)


dimecres, 3 d’abril del 2019

COMPROMÍS PER LA SOSTENIBILITAT DE LES ESCOLES FEP: Compromís FEPtenible


En acabar el curs 2015-2016 les escoles de la FEP, inspirats per la Carta encíclica del Sant Pare Francesc, la Laudato si’, sobre la cura de la casa comuna on es proposa un model d’ecologia integral, van acordar impulsar l’educació per la sostenibilitat en totes les escoles de la FEP.

El curs 2016-2017 es va crear l’ecoFEP, una comissió integrada pel professorat, alumnat i altres membres de la comunitat educativa de totes les escoles FEP. L’objectiu principal de l’ecoFEP és aconseguir que la sostenibilitat esdevingui un tret identificador de les escoles FEP.

És al llarg del curs 2017-2018 quan l’ecoFEP, dividida en diferents subcomissions, ha anat desenvolupant els diferents projectes sorgits en les trobades del curs 16-17. Entre aquests projectes es trobava el de redactar un document que d’alguna manera identifiqués les escoles de la FEP envers la sostenibilitat.

Des de l’ecoFEP hem impulsat la redacció d’un document que concreta una declaració d’intencions de totes les escoles FEP pel que respecta a l’educació per la sostenibilitat. Un document que hem convingut anomenar Compromís per la sostenibilitat de les escoles FEP: Compromís FEPtenible.

Aquest document que us fem arribar neix a la llum de la Laudato si’ i de la Doctrina Social de l’Església.

També una altra font d’inspiració i d’informació per a la seva redacció cal trobar-la en el Compromís
Ciutadà per la Sostenibilitat 2012-2022, un document editat per l’Ajuntament de Barcelona que defineix principis, objectius i línies d’acció per avançar vers una ciutat millor.

D’altra banda, aquest Compromís FEPtenible és també el resultat de la col·laboració amb altres comissions de treball de les escoles FEP, molt concretament, amb la comissió de pastoral. D’aquí que el Compromís FEPtenible promogui hàbits i accions plenament coherents amb les que es treballen des de la comissió de pastoral i que tenen com objectiu, entre d’altres, el de vetllar per l’acció pastoral a les nostres escoles.

Aquesta col·laboració es mantindrà activa per tal de crear sinèrgies que permetin desenvolupar el
Compromís FEPtenible i, en definitiva, ajudin a millorar les nostres escoles.

El document que teniu a les mans ens ha de servir a tota la comunitat educativa FEP (institució titular,
alumnes, famílies, personal docent i personal d’administració i serveis) com una eina que ens permeti
avaluar la situació en la que es troba cada un dels nostres centres respecte la sostenibilitat. En aquest
sentit, en les properes setmanes sereu convocats a participar, a través de diferents canals que es posaran al vostre abast, en un procés de diagnosi del vostre centre pel que respecta als diferents àmbits que es recullen el Compromís FEPtenible.

L’anàlisi dels resultats obtinguts en aquest procés de diagnosi serviran, a cada centre en particular, per
prioritzar i planificar les accions a realitzar. Aquestes accions definiran uns plans d’acció biennals concrets a cada una de les nostres escoles FEP. Uns plans d’acció que esdevindran exemples reals de cocreació i participació.

7 ÀMBITS/30 COMPROMISOS
Les escoles de la FEP ens comprometem a:

1. BIODIVERSITAT
  1. Potenciar el desenvolupament d’espais verds als centres escolars
  2. Potenciar el coneixement dels beneficis ambiental i socials del verd dins i fora del centre
  3. Potenciar el coneixement i el gaudi del paisatge de la perifèria dels centres de la FEP
  4. Gestionar el verd dels centres amb criteris d’eficiència

2. ESPAI PÚBLIC I MOBILITAT
  1. Promoure l’ús del transport col·lectiu
  2. Promoure i optar per una mobilitat segura, sostenible i activa
3.  QUALITAT AMBIENTAL I SALUT
  1. Millorar el confort acústic dels centres
  2. Fomentar el consum d’aliments saludables mirant d’introduir-los en els menjadors escolars
  3. Potenciar la cura en el manteniment de la neteja en tots els espais de les escoles
  4. Millorar en l’eficiència de la il·luminació dels diferents espais de les escoles FEP
  5. Implantar criteris sostenibles en la rehabilitació i manteniment dels edificis de les escoles FEP

4. ÚS RACIONAL DELS RECURSOS
  1. Potenciar l’educació del consum responsable de béns i serveis
  2. Avançar cap a la supressió del malbaratament alimentari
  3. Avançar cap el residu zero, potenciant envasos reutilitzables
  4. Avançar en la reducció del consum d’aigua i energia
  5. Potenciar l’educació en la gestió de residus: Reduir, Reutilitzar i Reciclar. En aquest ordre.
  6. Protegir el clima i prevenir les conseqüències del canvi climàtic


5. COORDINACIÓ ESCOLES FEP
  1. Potenciar la col·laboració i la compartició d’experiències sostenibles entre les diferents escoles de la FEP

6. BENESTAR DE LES PERSONES
  1. Afavorir i potenciar una bona convivència entre tots els membres de la comunitat educativa
  2. Garantir una educació de qualitat, equitativa i inclusiva per tothom
  3. Fomentar l’estil de vida saludable, digna i plena
  4. Estimular la vida comunitària


7. EDUCACIÓ I ACCIÓ CIUTADANA
  1. Ajudar a estendre la cultura de la sostenibilitat
  2. Impulsar i liderar l’educació per la sostenibilitat en el sistema educatiu
  3. Impulsar la cultura de la participació, intensificant el processos democràtics a les diferents escoles FEP
  4. Col·laborar i formar part del teixit associatiu de l’entorn de les escoles exercint d’agent transformador
  5. Impulsar el voluntariat i fomentar la responsabilitat compartida en la planificació i gestió dels serveis i
  6. espais comunitaris
  7. Potenciar el treball en xarxa
  8. Treballar en la comunicació i visualització de les diferents accions educatives en favor de la sostenibilitat
  9. Promoure la cultura de la pau